piątek, 26 lutego 2010

PLACKI PO WĘGIERSKU

Nie samym mieszkaniem człowiek zyje - jeść trzeba :-)
No i wczoraj jedliśmy takie pyszności - PLACEK PO WĘGIERSKU:

Przepis z internetu, ale teraz juz sprawdzony przeze mnie:


Składniki na 2 porcje
• 4 spore ziemniaki (ok. 1/2 kg)
• 1 cebula
• 1 ząbek czosnku
• 1 jajo
• 2-3 łyżki mąki
• sól, pieprz, olej do smażenia
• 1/2 kg wołowiny
• po 1/2 strąka kolorowej papryki (czerwona, zielona)-żółta lepiej nie
• tłuszcz do obsmażenia, 1 łyżka mąki, 1 łyżka przecieru pomidorowego


Etapy przygotowania:
1. Obrane ziemniaki, cebulę i ząbek czosnku zetrzeć na tarce o małych oczkach (ja mam przystawkę do maszynki do mięsa i tak jest znacznie szybciej). Dodać mąkę, jajko, sól, pieprz, starannie wymieszać. Na rozgrzanym oleju smażyć dość grube placki.
2. Wołowinę pokroić w kostkę (2x2), obtoczyć w mące i mocno obsmażyć na rozgrzanym tłuszczu. Przełożyć do rondla, spieczoną mąkę z patelni spłukać zimną wodą i przelać do rondla. Dodać cebulę pokrojoną w kostkę i zeszkloną. Dusić ok. 1 godzinę.
3. Oczyszczoną paprykę pokroić w cienkie paski, po godzinie dodać do mięsa razem z przecierem pomidorowym, solą, pieprzem i dusić jeszcze 1/2 godziny. Zagęścić mąką lub Gustin fix-em jeśli jest taka potrzeba
4. Przełożyć placek sosem z mięsem, złożyć na pół i jeszcze polać sosem. Zrobić kleks ze śmietany, ozdobić np.szczypiorkiem. Smacznego



Ja i eM również życzymy smacznego!!!

PS. chciałam tylko dodać, że nie jestem specjalistką w gotowaniu, ale wyszło :-)

1 komentarz:

  1. ehhh, ani cebuli, ani czosnku, ani smazonego poki karmię piersią tknać nie mogę, ale smaka mi narobiłaś :-)

    OdpowiedzUsuń